Branża e-commerce jest coraz bardziej popularna w Polsce i coraz więcej osób decyduje się na otworzenie firmy tego rodzaju. Obecnie w Polsce jest około 50 000 sklepów internetowych.
Można zauważyć, że w porównaniu do poprzedniego roku pojawiło się więcej firm o ponad 2000 – z pewnością wzrost spowodowany jest sytuacją pandemiczną, która zobowiązała przedsiębiorców do przeniesienia swoich usług do Internetu.
Osoby planujące otworzyć biznes w branży e-commerce muszą w odpowiedni sposób przeprowadzić procedurę rejestracji firmy. Zakładać biznes należy wybrać odpowiednie PKD.
W zakresie sklepów internetowych mamy do wyboru m.in.
SKLEPY INTERNETOWE:
47.91.Z – sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet (podstawowe pkd).
PRZYKŁADOWE PKD DLA RÓŻNYCH TOWARÓW:
47.59.Z – dla sklepów internetowych z meblami.
47.65.Z – dla sklepów internetowych z zabawkami.
47.71.Z – dla sklepów internetowych z odzieżą.
47.72.Z – dla sklepów internetowych z obuwiem.
47.75.Z – dla sklepów internetowych z kosmetykami.
47.77.Z – dla sklepów internetowych z zegarkami i biżuterią.
SKLEPY INTERNETOWE DZIAŁAJĄCE W MODELU DROPSHIPPING:
47.91.Z – sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet (podstawowe pkd).
46.1 – sprzedaż hurtowa (dla właścicieli hurtowni internetowych).
HURTOWNIE INTERNETOWE:
46.1 – sprzedaż hurtowa (dla właścicieli hurtowni internetowych).
PRZYKŁADOWE PKD:
46.15.Z – dla hurtowni z meblami.
46.16.Z – dla hurtowni odzieżowych, obuwniczych, pasmanteryjnych.
46.17.Z – dla hurtowni z żywnością, suplementami.
46.18.Z – działalność agentów specjalizujących się w sprzedaży pozostałych określonych towarów.
46.19.Z – działalność agentów zajmujących się sprzedażą towarów różnego rodzaju.