Wybór kodów PKD dla E-COMMERCE

Branża e-commerce jest coraz bardziej popularna w Polsce i coraz więcej osób decyduje się na otworzenie firmy tego rodzaju. Obecnie w Polsce jest około 50 000 sklepów internetowych.

Można zauważyć, że w porównaniu do poprzedniego roku pojawiło się więcej firm o ponad 2000 – z pewnością wzrost spowodowany jest sytuacją pandemiczną, która zobowiązała przedsiębiorców do przeniesienia swoich usług do Internetu.

Osoby planujące otworzyć biznes w branży e-commerce muszą w odpowiedni sposób przeprowadzić procedurę rejestracji firmy. Zakładać biznes należy wybrać odpowiednie PKD.

W zakresie sklepów internetowych mamy do wyboru m.in.

SKLEPY INTERNETOWE:

47.91.Z – sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet (podstawowe pkd).

PRZYKŁADOWE PKD DLA RÓŻNYCH TOWARÓW:

47.59.Z – dla sklepów internetowych z meblami.

47.65.Z – dla sklepów internetowych z zabawkami.

47.71.Z – dla sklepów internetowych z odzieżą.

47.72.Z – dla sklepów internetowych z obuwiem.

47.75.Z – dla sklepów internetowych z kosmetykami.

47.77.Z – dla sklepów internetowych z zegarkami i biżuterią.

SKLEPY INTERNETOWE DZIAŁAJĄCE W MODELU DROPSHIPPING:

47.91.Z – sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet (podstawowe pkd).

46.1 – sprzedaż hurtowa (dla właścicieli hurtowni internetowych).

HURTOWNIE INTERNETOWE:

46.1 – sprzedaż hurtowa (dla właścicieli hurtowni internetowych).

PRZYKŁADOWE PKD:

46.15.Z – dla hurtowni z meblami.

46.16.Z – dla hurtowni odzieżowych, obuwniczych, pasmanteryjnych.

46.17.Z – dla hurtowni z żywnością, suplementami.

46.18.Z – działalność agentów specjalizujących się w sprzedaży pozostałych określonych towarów.

46.19.Z – działalność agentów zajmujących się sprzedażą towarów różnego rodzaju.