W ubiegłym roku weszły w życie przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Zgodnie z ich zapisami określone podmioty są zobowiązane do stosowania nowych zasad w zakresie wymiany korespondencji z organami administracji publicznej oraz sądami.
E-doręczenia wprowadzono w celu upłynnienia przepływu informacji (wysyłanie i odbieranie korespondencji przez Internet).
Wymogiem w zakresie korzystania z usługi e-Doręczeń jest posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych (nie należy mylić z adresem e-mail).
Adres do doręczeń tworzony jest przez Ministra właściwego do spraw informatyzacji na wniosek bądź – w przypadku dokonywania wpisów do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) oraz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – automatycznie.
Doręczenie elektroniczne 2022:
- Podmioty niepubliczne mające wpis w KRS
- NFZ, ZUS, KRUS, organy kontroli państwowej i ochrony prawa oraz jednostki budżetowe obsługujące te organy
- Organy administracji rządowej oraz jednostki budżetowe obsługujące te organy, zawody zaufania publicznego
- Uczelnie wyższe, PAN